Синтетична - виробляється з хімічних речовин і відрізняється хорошими захисними властивостями, стійкістю до температур і окислювальних процесів.
Мінеральна - продукт нафтового походження, виробляється в процесі вакуумної перегонки мазуту і має мінеральну основу при обробці нафти. За характеристиками поступається синтетичній.
Напівсинтетична - поєднує властивості як синтетичної, так і мінеральної. У мінеральну основу оливи додаються синтетичні присадки.
Синтетична моторна олива є найкращою, але для авто з великим пробігом напівсинтетична олива підійде краще, бо являє собою «золоту середину», що обʼєднала в собі якісні показники синтетичної і мінеральної олив.
Фасування
В'язкість за SAE
Вʼязкість характеризує оливу з двох сторін:
Залишатися на змащуваних поверхнях, тим самим забезпечуючи зниження тертя деталей;
Вільно текти, що дозволяє оливному насосу виконувати свої функції, а двигуну провертатися без опору.
В сучасних оливах використовується позначення вʼязкості двома числами, наприклад: 10w-50.
Перше число позначає стійкість оливи до холоду, що важливо при холодному пуску в зимову погоду.
Друге число позначає вʼязкість в уже прогрітому двигуні. Позначення "W" після цифри означає, що олива пристосована до роботи при низьких температурах (Winter - зима).
Класифікація за API
Класифікація за JASO
ASO – японська організація зі стандартів автомобільної промисловості.
Основний фокус JASO – це оливи для мотоциклів. Класифікація включає JASO MA-2 (для мокрих зчеплень) та JASO DL-1, DH-1, DH-2, SG+ (для зчеплень, що не потребують мокрого зчеплення).