в наявності
DAFMI
Гальмiвнi колодки DAFMI дискові Renault/ Dacia Logan (D339SM)
Код: D339SM
Залишити відгук
в наявності
DAFMI
Гальмiвнi колодки DAFMI дискові передні ЗІЛ-5301 Бичок (D531SM)
Код: D531SM
Залишити відгук
в наявності
FERODO
Гальмівна колодка дискова передня Daewoo Lanos Ferodo (FDB1337)
Код: FDB1337
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX дискові передні Renault/Dacia Logan (10-48)
Код: 10-48
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX барабанні задні ВАЗ 2101-07 Tomex (20-11)
Код: 20-11
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX барабанні задні ВАЗ 2108-2109 Tomex (20-09)
Код: 20-09
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX барабанні задні Daewoo Lanos Tomex (20-18)
Код: 20-18
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX барабанні задні Chevrolet Aveo Tomex (21-93)
Код: 21-93
Залишити відгук
в наявності
TOMEX
Гальмівні колодки TOMEX барабанні задні Renault/ Dacia Logan Tomex (20-72)
Код: 20-72
Залишити відгук
в наявності
K2
Очиститель форсунок K2 Diesel присадка в дизельное топливо в упаковке 50 мл (ET3122)
Код: ET3122
Залишити відгук
АЛФАВІТНИЙ ВКАЗІВНИК
Основним складовим елементом безпеки всіх учасників дорожнього руху є справність системи гальмування. Плавне зменшення швидкості до зупинки задіює десятки механізмів і деталей, кожен з яких має працювати безвідмовно. Одним з найважливіших елементів цього процесу є гальмівні колодки. Вони щодня працюють в надзвичайно агресивних умовах, через що підлягають зносу. Щоб успішно підібрати відповідні колодки для оперативної заміни, потрібно знати, для чого вони потрібні і коли їх слід змінювати. А замовити гальмівні колодки онлайн за найкращою ціною можна в інтернет-магазині ROOLER.
Колодки в комбінації з гальмівним диском або барабаном є тим елементом гальмівної системи, який запускає зупинку автомобіля. Натискання на педаль гальма активує притиск колодки до диска/барабана, тим самим зупиняючи обертання коліс. Основне завдання пристрою — забезпечити контакт з іншими елементами системи, супроводжуваний тертям. У гальмах барабанного типу колодка зсередини притискається до ободу по всьому периметру, тоді як у дискових — площина затискається з обох сторін.
Оскільки тертя є головним параметром, що безпосередньо впливає на ефективність гальмування, гальмівні колодки покриті матеріалом з високим коефіцієнтом тертя. Його наявність переслідує такі цілі:
Купуючи колодки для авто, важливо розуміти, наскільки вони важливі для функціонування системи в цілому. Від їх стану безпосередньо залежить, наскільки плавним буде гальмування. Навіть найменший знос суттєво знижує показники безпеки. Але щоб автомобільні колодки дійсно підійшли до конкретного авто, слід знати, на що звертати увагу при підборі.
Може здатися, що підбір колодок — це не найскладніше завдання. Проблема завжди в деталях, адже правильно підібрані колодки мають бути гарантією безпеки при експлуатації автомобіля. Гальмування буде ефективним лише в тому випадку, коли компоненти системи підібрані грамотно і відповідно до специфікацій автомобіля. Підбираючи колодки для авто, варто скористатися деякими важливими рекомендаціями:
Розуміння основних нюансів дозволить купити саме ті колодки, які ідеально підходитимуть автомобілю. У такій делікатній справі, як налаштування коректної роботи всіх систем транспортного засобу, не слід економити чи брати перші деталі, які потрапили в поле вашого зору.
Щоб більш кваліфіковано підійти до вибору гальмівних колодок, слід розуміти, як загалом влаштований їх механізм. Гальмівна колодка представлена пластиною з металу, на якій закріплена фрикційна накладка. Саме вона і притискається до диска або барабана, тим самим ініціюючи процес гальмування. Розмірні характеристики і форм-фактор пластини можуть мати відмінності в залежності від моделі автомобіля. З іншого боку, нерідкі випадки, коли запчастина від однієї машини підходить до гальмівної системи іншої. Особливо це актуально, якщо обидві моделі транспорту виготовлені одним автоконцерном. У будь-якому випадку цей момент при підборі деталі слід враховувати.
Накладка закріплюється на пластині клеєм, стійким до впливу вологи і температури. Також у якості фіксатора можуть використовуватися заклепки. Колодка може містити такі конструкційні елементи, як:
Наявність доповнень у конструкції завжди впливає на кінцеву вартість продукції.
Також колодки для передньої та задньої осей автомобіля мають деякі відмінності. Найбільш базовим є варіант, коли і спереду, і ззаду встановлюються тільки гальмівні диски або барабани. Але згідно з канонами автомобілебудування, на передню вісь автомобіля припадає більша навантаження, ніж на задню. Через це спереду часто навіть при зборці встановлюються диски, а ззаду — барабани. В умовах такої конфігурації і колодки слід підбирати відповідні.
Якщо пластина, що складає основу колодок, завжди виготовляється з металу, то матеріал фрикційної пластини може відрізнятися. Різноманітність доступних варіантів і сформувала існуючу класифікацію. Щоб підібрати деталь, яка б добре підходила, важливо враховувати дві основні складові. Перша — це умови, в яких експлуатується автомобіль. При регулярній їзді в міських умовах варіант того, що завтра доведеться мчати на величезній швидкості по бездоріжжю, малоймовірний. Друга складова — це стиль їзди. Чим агресивніший і жорсткіший планується стиль водіння, тим більш стійкою має бути гальмівна база.
Гальмівні колодки виготовляються з таких матеріалів:
Продукція, що використовується при виготовленні фрикційної суміші для пластини, завжди має свої нюанси, закладені виробником. У випадку зі сплавами особливу роль відіграє рецептура та використовувані компоненти. Додавання різних домішок може створювати додаткові переваги та підвищувати ефективність роботи гальмівного механізму. Наприклад, наявність графіту не дозволяє колодці міцно прилипати до диска/барабана під час гальмування. А оксиди металів у складі суттєво збільшують коефіцієнт тертя.
Сучасні виробники елементів гальмівної системи часто комплектують їх індикаторами зносу. Вони можуть бути електронними і подавати сигнал безпосередньо на панель управління. Механічні датчики сигналізують про необхідність заміни характерним скрипом або писком.
Але навіть при відсутності таких пристосувань важливо знати, за якими ознаками можна визначити, що колодки справді зносилися і потребують заміни. Як правило, знос легко виявити під час планової діагностики гальмівної та підвіски. Також під час сезонної заміни шин потрібно проводити перевірку гальмів, щоб визначити механічні пошкодження або зношування.
Ознаки того, що колодки пора замінити, можна виявити самостійно під час звичайного використання автомобіля. Якщо при різкому гальмуванні чутно характерний стукіт, це може бути ознакою нерівномірного стирання пластин або наявності сколів і тріщин. Також характерним сигналом буде непередбачуване ведення автомобіля вбік під час гальмування. Не менш яскравими ознаками є вібрація гальмівної педалі і нетипова легкість при її натисканні.
Необхідність заміни гальмівних колодок можна також визначити візуально. Для цього слід ретельно оглянути ковпак шини або колесний диск. Наявність блискучих металевих плям на гальмівному колі сигналізує, що прийшов час шукати запасні частини для заміни.
Перш за все, ніколи не можна встановлювати нові колодки на зношену пластину. Це призведе не лише до погіршення гальмівних властивостей, але й до швидкого зносу нової деталі. В середньому заміну слід проводити, коли фрикційна поверхня зменшується до 15–20 мм. Оскільки безпека при водінні напряму залежить від стану гальмівної системи, не варто чекати планового технічного огляду, щоб замінити все одразу.
Важливо також звикнути до більш жорсткого гальмування відразу після заміни колодок. Вони можуть гальмувати трохи гірше, ніж попередні, тому слід виділити час на притирання. Якщо спочатку при гальмуванні буде чути тихий скрегіт або писк, це сигналізує про те, що деталі притираються одна до одної. У цей період не слід робити різке гальмування без вагомих причин.
Якщо була замінена і колодки, і диски/барабани, на повне приведення всієї системи в нормальний стан може піти до 100 кілометрів пробігу. У разі заміни тільки колодок, двох-трьох днів на притирання буде достатньо.
Якщо під час гальмування не зникають підозрілі звуки, це може бути причиною для звернення на СТО. Оскільки гальмівна система працює як єдине ціле, резонанс від вібрацій може впливати на окремі її сегменти. Можливо, діагностика допоможе виявити додаткові несправності та оперативно їх усунути. Іноді причиною скреготу може бути надмірна затяжка колесних гайок.
Плановий огляд гальмівної системи рекомендується проводити хоча б раз на рік. В рамках обслуговування слід слідкувати за рівнем гальмівної рідини. Якщо цей показник знижується, це також може бути ознакою зносу колодок або дисків/барабанів. Більшість виробників рекомендує проводити заміну гальмівної рідини раз на 1–3 роки.
Враховуючи важливість цього елемента гальмівної системи, до заміни колодок слід підходити відповідально. В каталозі інтернет-магазину ROOLER можна без труднощів підібрати підходящі запчастини. Доставка автомобільних комплектуючих в Києві та по Україні завжди здійснюється оперативно, тому замінити несправну деталь можна в найкоротші терміни.
ЧИТАТИ ПОВНІСТЮ